استخدام شرکت آبسال

شرکت آبسال در سال ۱۳۳۵ و تحت نام “شرکت سهامی لعاب ایران” با سرمایه اولیه سه میلیون ریال تاسیس شد. در سال ۱۳۴۲، عنوان شرکت به اسم جدید “اونیورسال” تغییر یافت. تغییر نام بعدی شرکت در سال ۱۳۶۲ بود که پس از آن تا به امروز، به نام آبسال شناخته می شود. این شرکت در سال ۱۳۵۵ طبق قانون گسترش مالکیت و با سرمایه پنجاه میلیون ریال به عضویت بورس اوراق بهادر ایران در آمد.

محصولات اولیه تولیدی آبسال عبارت بود از کتری، قوری و ظروف لعابی طرح سوئدی تا اینکه این شرکت در سال ۱۳۴۱ تولید اجاق خوراک پزی رومیزی و فردار در مدل های گوناگون را در دستور کار خود قرار داد. آبسال نخستین بار در سال ۱۳۴۸ تعداد سه هزار دستگاه کولر آبی با فناوری برگرفته شده از شرکت مک گردادیوسن آمریکا تولید کرد و به این ترتیب وارد چرخه صنعت ساخت کولر های آبی در ایران شد. در سال ۱۳۵۱ با همکاری شرکت  Antar Gasفرانسه، بخاری گازی چرخ دار نیز به فهرست تولیدات آبسال اضافه گردید و سه سال بعد در سال ۱۳۵۴ این شرکت اقدام به تولید آبگرمکن دیواری گازی با همکاری شرکت Ascott انگلیس نمود. اولین ماشین لباسشویی آبسال در سال ۱۳۷۵ تولید شد.

کلید واژگان مرتبط:

آبسال لباسشویی، آبسال کولر، آبسال کولر آبی، آبسال سهام، لباسشویی آبسال ۷ کیلویی، کولر آبی آبسال ۸۰۰۰، ماشین لباسشویی آبسال ۹ کیلویی