استخدام مامور خرید در سال ۱۴۰۳

استخدام مامور خرید ، کارشناس خرید استخدام کارگر ساده استخدام سرپرست تدارکات استخدام کارمند تدارکات استخدام متصدی تدارکات اگهی استخدام مامور خرید در سال ۱۴۰۳

سامانه استخدام نیرو در نظر دارد جهت تکمیل کادر نیروی انسانی درخواستی کارفرمایان اقدام به جذب نیرو جهت فعالیت به عنوان مامور خرید نماید.

لذا متقاضیان به همکاری می توانند از طریق سامانه استخدام نیرو فرم درخواست همکاری خود را تکمیل و ارسال نمایند.

 

استخدام کارشناس خرید مامور تدارکات

 

شرکت ها و کارفرمایان همچنان در زمینه شغل مذکور خواهان استخدام نیروهایی با تخصص های زیر هستند :

 

مدرک تحصیلی مورد نیاز جهت استخدام به عنوان مامور خرید :

زیر دیپلم (سیکل)دیپلمکاردانی (فوق دیپلم)کارشناسی (لیسانس)کارشناسی ارشد (فوق لیسانس)دکترا و بالاتر

 


 

کارفرمایان در استان های زیر به دنبال جذب نیروی مامور خرید هستند:

آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، اصفهان ، البرز ، ایلام ، بوشهر ، تهران ، چهارمحال بختیاری ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، خوزستان ، زنجان ، سمنان ، سیستان و بلوچستان ، فارس ، قزوین ، قم ، کردستان ، کرمان ، کرمانشاه ، کهکیلویه و بویر احمد ، گلستان ، گیلان ، لرستان ، مازندران ، مرکزی ، هرمزگان ، همدان ، یزد

 

استخدام مامور خرید ، کارشناس خرید استخدام کارگر ساده استخدام سرپرست تدارکات استخدام کارمند تدارکات استخدام متصدی تدارکات اگهی استخدام مامور خرید

 

بخشی از خدمات سامانه استخدام نیروی انسانی :

در سامانه استخدام نیرو مشاغل بر اساس دسته بندی و نمایش ویژگیهای شغلی، بطور دقیق با تمام جزئیات درج می گردند. کارفرمایان با مراجعه به سایت و ایجاد آگهی استخدام، می توانند طبق فرمت از پیش تعیین شده اقدام به تکمیل فرمهای استخدام نمایند.

ارسال خودکار رزومه شما به تمامی شرکت هایی که به دنبال استخدام مامور خرید هستند

رزومه شما برای تمامی شرکت ها که نیاز به مامور خرید و به شخصی با تخصص های شما دارند ارسال خواهد شد و کارفرمایان پس از بررسی رزومه شما با شما تماس خواهند گرفت.

دریافت آگهی های استخدام مرتبط با رزومه

با ثبت رزومه میتوانید تمامی فرصت های شغلی منتشر شده در دسته ی مامور خرید را که مطابق رزومه شما هستند دریافت کنید.

ایجاد صفحه اختصاصی رزومه و انتشار در بانک رزومه

با ثبت نام و ایجاد رزومه در سامانه، رزومه شما در بانک رزومه منتشر شده و در دسترس تمامی کارفرمایانی که متقاضی نیرو با تخصص شما هستند قرار می گیرد.

 

 


 

فهرست مطالب شغل تدارکات و مامور خرید

 

معرفی شغل مسئول خرید

اکثر شرکت ها و موسسات مختلف برای ادامه فعالیت خود به کالا ها و خدماتی نیاز دارند تا از خارج از شرکت تهیه شود. به همین منظور به استخدام افرادی تحت عنوان مامور خرید میپردازند. مامور های خرید که با نام های مسئول خرید،کارشناس خرید، کارپرداز و… نیز شناخته میشوند وظایف و مهارت های مختلفی را دارند که انجام صحیح آنها میتواند برای شرکت بسیار موثر باشد. زیرا یکی از مهمترین موارد برای شرکت ها، خرید های آن ها میباشد.

به طور کلی مسئولان خرید در یک شرکت ضمن آشنایی با کالاها و خدماتی که بایستی مورد خرید قرار گیرد و همچنین آشنایی با فروشندگان منصف کالا ها و خدمات، با بررسی کمی و کیفی محصولات اقدام به خرید نیاز های شرکت میکند و اطمینان حاصل میکند تا در زمان مشخص این کالا ها به انبار شرکت برسد.

 

تحصیلات مورد نیاز شغل مسئول خرید

ماموران خرید غالبا نیاز به تحصیلات خاصی نداشته و صرفا داشتن مهارت در کار، صداقت و امانتداری برای ورود به این شغل کفایت میکند. اما با این حال تحصیلات مرتبطی با این شغل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره میشود:

رشته های حسابداری، تجارت،مهندسی صنایع، مدیریت بازرگانی، مدیریت مالی و مدیریت صنعتی از جمله رشته های مرتبط با شغل کارشناس خرید میباشند. اما بهتر است تا این نکته را بدانید که ماموران خرید بهتر است مدرک مرتبط با حوزه فعالیت آن شرکت را داشته باشند برای مثال یک شرکت که در حوزه برق و الکترونیک فعالیت میکند بهتر است تا مامور خرید هایی با مدرک مهندسی برق داشته باشند تا در خرید محصولات و تجهیزات برقی آشنایی کافی داشته باشد.

 

نحوه ورود به شغل مسئول خرید

علاقه مندان به این شغل میتوانند با جست و جو در فرصت های شغلی مسئول خرید، استخدام شرکت ها و سازمان های مختلفی شوند. اکثر کارفرمایان تمایل به استخدام مامور خرید هایی دارند که سابقه کار مرتبط داشته و افراد صادق و درستکاری باشند. مهارت های ارتباطی و قدرت مذاکره برای همه ی کارفرمایان مهم می باشد پس بهتر است که قبل از مصاحبه مهارت های خود را در این زمینه تقویت نمایید.

 


 

مهارت های مورد نیاز شغل مسئول خرید

مهارت های سخت

  • آشنایی با اصول حسابداری و ثبت فاکتور ها به صورت سیستمی در شرکت
  • کار با کامپیوتر و نرم افزار های آفیس از جمله اکسل
  • آشنایی با اصول و قوانین شرکت 
  • آشنایی با تجهیزات، کالا ها و خدماتی که شرکت به آنها نیاز دارد
  • آشنایی با فروشندگان منصف کالاها و خدمات
  • اطلاع از قیمت ها و کیفیت کالاهای مورد خرید
  • آشنایی با قوانین مالی و چک
  • ارتباط با واحد انبار و شخص مدیر انبار
  • رعایت اصل امانتداری و صداقت
  • توانایی رفت و آمد های مکرر به منظور خرید کالاهای مورد نیاز به صورت حضوری

مهارت های نرم

  • مذاکره و گفت و گو
  • کارتیمی
  • مهارت در گوش دادن
  • خلاقیت و نوآوری
  • رهبری و مدیریت
  • برنامه ریزی
  • اعتماد به نفس
  • مسئولیت پذیری
  • مهارت های ارتباطی
  • مهارت فروش
  • زبان بدن
  • گزارش نویسی
  • تعامل و گفتگو
  • حل مسئله
  • حل تعارض
  • انتقاد پذیری
  • مدیریت زمان
  • وقت شناسی
  • خوش قولی
  • مدیریت بحران
  • ریسک پذیری

 

وظایف و مسئولیت های مسئول خرید

  • رعایت اصل امانتداری، صداقت، درستکاری
  • استعلام قیمت کالا ها و خدمات مورد نیاز شرکت و ارائه آن به مسئولان مافوق
  • شناسایی فروشندگان و تامین کنندگان کالا ها و ارتباط با آنها
  • مذاکره و چانه زنی پیرامون قیمت ها با فروشندگان 
  • بستن قرارداد های خرید با تامین کنندگان
  • تحویل کالا های خریداری شده به انبار
  • کنترل فاکتور های خرید و ثبت آنها در داخل سیستم
  • ارتباط با واحد انبار و دیگر مسئولان شرکت
  • پیش بینی نیاز های شرکت بر اساس بررسی موجودی ها

 

پیشرفت و ارتقا در شغل مسئول خرید

مهم ترین مهارتی که در این شغل بیشتر از بقیه مهارت ها نیاز میشود، مذاکره و چانه زنی میباشد. مسئول های خرید بایستی بتوانند بهترین نوع کالا ها را با پایینترین قیمت برای شرکت خریداری نموده لذا شاید نیاز به گفت و گوهای طولانی مدت پیرامون این موضوع باشد. پس بهتر است که این مهارت را قبل از ورود به کار تقویت نمایید. 

همچنین مسئول خرید ها بایستی دید اقتصادی خوبی به مسائل داشته باشند، با انواع مدل های یک کالا در بازار آشنایی داشته و با ارتباط مناسبی با فروشندگان داشته باشند.

 


 

مطلوبیت و محدودیت های شغلی مسئول خرید

مطلوبیت

شغل مسئول خرید نیز مانند بسیای از مشاغل دیگر دارای مزایا و معایب خاص خود می باشد. این شغل مناسب افراد برونگرا می باشد و می تواند حس خوبی را در افراد علاقه مند به مذاکره خرید و فروش تداعی کند. ماموران خرید در یک شرکت کار تمیزی داشته و  افراد صادق و درستکاری می باشند. 

محدودیت

از محدودیت های این شغل میتوان به مسئولیت در برابر خرید هایی که انجام میشود و هزینه هایی که بابت آن به فروشندگان پرداخت میشود اشاره کرد. در صورتی که کالایی را گران بخرید یا کیفیت را مد نظر قرار ندهید، ممکن است از کار در این شغل منع شوید. مسئول های خرید بایستی با حسابداری و فاکتور های مختلف سر و کله بزنند و در مواقع مورد نیاز مدت های طولانی با فروشندگان کالا ها و خدمات مذاکره و رایزنی نمایند.

 

بازار کار و فضای شغلی مسئول خرید

همه ی شرکت ها اعم از تولیدی و خدماتی یا فنی و مهندسی نیاز به کالا های اولیه برای ادامه فعالیت میباشند. لذا متقاضیان این شغل فرصت های شغلی متنوع و گسترده ای را تجربه خواهند نمود.

ماموران خرید در دفتر خود مینشینند و اسناد، فاکتور ها و صورت حساب ها را بررسی میکنند و در مواقع مورد نیاز به انبار ها سرک کشیده و به صورت حضوری یا تلفنی اقدام به خرید کالا ها و خرید خدمات مورد نیاز شرکت میکنند.

 

تیپ شخصیت مناسب مسئول خرید

یکی از فاکتور های تعیین کننده موفیقت یا عدم موفقیت در یک شغل، تناسب روحیه و شخصیت افراد با آن شغل است لذا دانستن این مهم میتواند کمک بسیاری به موفقیت افراد در آینده شغلیشان داشته باشد. تیپ شخصیتی مناسب متقاضیان شغل مسئول خرید بر اساس تیپ های شخصیتی MBTI عبارت است از:

ESTJ